Skip to main content

Salonik Chopina


 

Zbliża się kolejne spotkanie z cyklu Salonik Chopina. Tym razem znowu przenosimy się do naszego zabytkowego Domu Ludowego, gdzie usłyszymy utwory wokalne przy dźwiękach fortepianu.

 

W programie m.in.: W.A. Mozart, S. Moniuszko, C. Loewe, V. Bellini, St. Niewiadomski, L. Różycki, H. Czyż.

 

 

WSTĘP WOLNY – za okazaniem wejściówki

Wejściówki do odbioru w biurze CKiR, ul Cieliczańska 1

Informacja i rezerwacja wejściówek: 795 450 560

 

 

Artyści:

 

 

MARTA WRÓBLEWSKA

– śpiewaczka, dyrygent, doktor habilitowany sztuki, kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ensemble QuattroVoce. Adiunkt na białostockiej Filii UMFC, nauczyciel dyplomowany śpiewu
w Zespole Szkół Muzycznych oraz II dyrygent Chóru Miasta Białegostoku.

Artystka jest ceniona jako solistka i kameralistka zwłaszcza wśród zespołów specjalizujących się
w wykonawstwie muzyki dawnej. Koncertowała w kraju i zagranicą (Andora, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Węgry). Występowała m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a.  Jako kameralistka od 2011 roku koncertuje w duecie z pianistką Urszulą Iżbicką. Dokonała wielu prawykonań. Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w: Festival de Musica Antigua de los Pirineos (Hiszpania), Festiwalu Muzyki Dawnej im. Św. Kazimierza (Litwa), Festiwalu w Ambronay (Francja), Misteria Paschalia, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater. Wielokrotnie koncertowała z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, Subtilior Ensemble oraz Diletto. Współpracowała z zespołami: Le Poème Harmonique, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719 i Goldberg Baroque Ensemble. Występowała z wieloma zespołami orkiestrowymi (Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńska Orkiestra Kameralna, Suwalska Orkiestra Kameralna, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Capella Bydgostiensis, Capella Cracoviensis oraz Sinfonia Viva) pod batutą m.in.: Massimiliano Caldiego, Michała Klauzy, Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego i Jana Miłosza Zarzyckiego. Zasiada w jury konkursów wokalnych i chóralnych. Prowadzi warsztaty z emisji indywidualnej i zespołowej. Kierownik artystyczny cyklu „Salonik Chopina”
w CKiR w Supraślu.

Ma w dorobku ponad 100 utworów kantatowo–oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Nagrała około trzydziestu płyt kompaktowych solowych i kameralnych (DUX, Acte Préalable, Musicon) – płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór OiFP, na której wykonuje partie solowe została uhonorowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Dokonała wielu prawykonań. Nawiązała współpracę z Białostockim Teatrem Lalek wykonując partie solowe w operach marionetkowych „Kantata o kawie” J.S. Bacha oraz „Bastien und Bastienne” W.A. Mozarta. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna, zaś w  roku 2018 została Laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku.

Za swoją działalność i  osiągnięcia otrzymała: Srebrny Krzyż Zasługi, odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, Nagrodę Przewodniczącego Rady Miasta Białystok dla Nauczycieli – Animatorów Kultury, Nagrodę Rektora UMFC oraz Nagrody Dyrektora Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku.

 

 

ANDRZEJ MICHAŁOWSKI

- tenor, ur. 28 października 1991 r. Pochodzi z Kamieńca Podolskiego na Ukrainie. Ukończył Szkołę Muzyczną I stopnia. im. T. Hanickiego w Kamieńcu Podolskim. Od roku 2018 studiuje Śpiew solowy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki w klasie prof. dr hab.  Cezarego Szyfmana.

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich takich mistrzów jak: Olga Pasiecznik, Agnieszka Zwierko-Wiercioch, Donata Hoppel, Marek Rzepka, Gennadij Kabka.

Zdobywca I nagrody wojewódzkiego konkursu im. Zaremby, który odbył się w 2009 roku w Dunajcu na Ukrainie.

Przez kilka sezonów współpracował z teatrem Anny Niedźwiedź-Cortique w Poznaniu.  Odtwórca roli Tenolii w spektaklu baletowym „Cylia”.

Od 2013 roku jest członkiem zespołu muzycznego Oratorium, na czele z kompozytorem
o. Waldemarem Partyką, z którym nagrał 2 płyty muzyki religijnej - „Muzyka dla Nieba” (2018) oraz „Polskie kolędy i pastorałki” (2019)

Występował w Filharmonii Podlaskiej w następujących operach: „Aptekarz” J. Haydna (Mengone), „Don Pasquale” G. Donizettiego (Ernesto), „Nowy Don Kichot” S. Moniuszki (Karol) oraz „Bastien und Bastienne” W.A. Mozarta (Bastien).

 

 

GRZEGORZ CIULKIN

- bas, student III roku studiów I stopnia klasy śpiewu prof. dr hab. Cezarego Szyfmana. Absolwent Studium Wokalno-aktorskiego w Białymstoku, w którym uczył się różnych stylistyk wokalnych m.in opery, musicalu oraz piosenki aktorskiej, zdobywał warsztat taneczny i aktorski. Techniki śpiewu uczył się pod opieką pedagogów Marcina Ozgi oraz Przemysława Kummera. Brał udział
w spektaklach muzyczno-ruchowych m.in. spektakl "Przesada" w reżyserii Bernardy Bieleni, "Akademia Pana Brzechwy" w reżyserii Wojciecha Szelachowskiego, Notariusz w „Don Pascuale” Gaetano Donizettiego, Colas w „Bastien und Bastienne” w reż. Pawła Chomczyka .

 

 

URSZULA IŻBICKA

- pianistka, kameralistka, pedagog, doktor sztuki

Ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina
w Warszawie Filii w Białymstoku, w klasie fortepianu prof. Jana Kadłubiskiego.

Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych pedagogów – pianistów: Jerome Rose’a (USA), Micaela O’Rourke (Francja), Moniki Catania (Włochy), Josepha Banowetza (USA), Desire N’Kaoua (Francja). Uczestniczyła także w seminariach prowadzonych przez wybitnych śpiewaków:  U. Kryger, L.A. Mroza, J. Fraksteina, J. Laszczkowskiego, J. Janucik,
R. Karczykowskiego, W. Zalewskiego, J. Rappe, A. Pearce (Wielka Brytania).

Urszula Iżbicka prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i zagranicą jako solistka
i kameralistka (występowała m.in. w Mannes College of Music w Nowym Jorku). Programy jej recitali  fortepianowych zawierają dzieła z różnych epok, poczynając od baroku (J. F. Dandrieu, J. S. Bach), klasycyzmu (W.A. Mozart, L. van Beethoven), kompozytorów XIX wieku ( F. Schubert, F. Liszt,
F. Chopin, J. Brahms, C. Franck) oraz Cl. Debussy’ego.

Jako kameralistka od 2011 roku koncertuje w duecie ze śpiewaczką Martą Wróblewską.

Urszula Iżbicka ma w swoim dorobku płyty CD (m.in. z dziełami F. Schuberta, R. Schumanna,
Z. Popielskiego).

Od roku 1996 związana jest zawodowo z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina Filią
w Białymstoku. Jednocześnie pracuje w Zespole Szkół Muzycznych im .I. Paderewskiego
w Białymstoku, gdzie prowadzi klasę fortepianu. Za działalność artystyczną i pedagogiczną otrzymała szereg nagród i wyróżnień.